قائم‌مقام معاونت تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر عامل بنیاد هدایت گفت: بنیاد هدایت با هدف تعالی شبکه امامت با ساختار معاونت راهبری،‌ پشتیبانی، برنامه‌ریزی و پژوهش و مراکز توانمندسازی و رسانه و گفتمان سازی با هدف تعالی شبکه امامت راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان،‌ قائم‌مقام معاونت تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل بنیاد هدایت در دیدار مدیران، معاونان و همکاران بنیاد هدایت با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: بنیاد هدایت با هدف تعالی شبکه امامت،‌ به ثبت رسمی رسید.

وی در ادامه افزود: بدون ارتقاء افراد امکان ارتقاء محیط اطراف وجود ندارد، حتی اگر تمام پول‌های جهان را در یک شهر یا روستا بریزیم، اگر مردم حرکت نکنند و پای کار نیایند، آباد نخواهد شد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: روستا داریم،‌ آب دارد، جاده دارد، خانه عالم و … دارد، ولی حتی یک سکنه هم ندارد، چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ با پرکردن زمین از بتن،‌ ساختن زیرساخت‌ها و تزریق‌ وام‌ها، حتماً پیشرفت اتفاق نمی‌افتد و  به‌طور حتم مقدمه پیشرفت ارتقاء انسان‌ها است.

وی تأکید کرد: اگر مردم ایمان بیاورند و تقوا داشته باشند،‌ خداوند برکات معنوی و مادی بر آن‌ها جاری می‌کند، اگر جامعه ما بافتار قوی پیدا کند و مردم به هم دوخته شوند، امکان ارتقاء و پیشرفت در همه زمینه‌ها وجود دارد.

مدیرعامل بنیاد هدایت با تأکید بر کارکردهای امام محله و مسجد در پیشرفت جامعه، ابراز داشت: مسجد محل جریان ولایت الهی به وسیله امام محله و مسجد در شهر یا روستا می‌شود و همه کارهایی که شما می‌کنید بر اساس این زیرساخت تفکری و تمدنی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی‌که این بافتار تمدنی شکل بگیرد،‌ هرگاه ولی خدا این رشته را به دست بگیرد و بکشد تا آخرین نفر در این رشته قرار می‌گیرند و شبکه امت و امامت شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان  با تأکید بر این‌که هر جامعه‌ای نیاز به امام دارد، بیان داشت: همه نیاز به امام دارند، وقتی یک طلبه در یک روستا یا یک محله مستقر می‌شود، همه باید کمک کنیم تا آن طلبه امام شود، یعنی یاد بگیرد چگونه جریان سازی کند، چگونه مردم را پای کار بیاورد، چگونه پیوندهای اجتماعی را تقویت کند،‌ چگونه روح و جسمشان را تقویت کند و مردم را در زمینه‌های مختلف فرهنگی،‌ اقتصادی و … تقویت کند.

وی ادامه داد: بنیاد هدایت با هدف تعالی شبکه امامت با ساختار معاونت راهبری،‌ پشتیبانی، برنامه‌ریزی و پژوهش و مراکز توانمندسازی و رسانه و گفتمان سازی با هدف تعالی شبکه امامت راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت یادآور شد: فرهنگ سازی، گفتمانسازی، الگوسازی و جریانسازی الگوهای طرحریزی شده و فعالیتهای منتخب تبلیغی امامان مسجد در بسترهای رسانه‌ای در جهت همافزایی، توسعه فعالیتهای رسانه‌ای هدفمند  و جلب مشارکت حداکثری مردمی بخشی از وظایف تعریف شده برای این بنیاد است.

وی در پایان گفت: تلاش در جهت مردمی سازی تبلیغ در مساجد، گسترش دایره تبلیغ و ترویج آن برای تبدیل شدن به گفتمان رایج جامعه با تاکید بر حضور، مشارکت و نقش آفرینی حداکثری مردم در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی بخش دیگری از اهداف و وظایف تعریف شده برای این بنیاد است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *